Även här på bloggen. Nu är jag dock redan inne på tredje arbetsveckan efter mina tre semesterveckor. Tyvärr regnade det mest så det blev inte så mycket sol och bad som jag hade hoppats på. Men jag fick några fina dagar på kusten i alla fall som även bjöd på ett (kallt) bad.

Denna veckan har ju äntligen värmen kommit hit, idag var det hela 27° enligt tornets mätare. Underbart! Nu skördas det för fullt i trädgården också, potatisarna är färdigbakade och nu blir det potatis mest hela tiden. Och jag måste säga att det är den godaste potatisen jag ätit! Det är en sort som heter Princess, en ganska ny variant och är bra resistant mot sjukdomar. Sallad skördas också i mängder och lökarna börjar bli färdiga. Morötterna får nog växa några veckor till innan de är stora nog. Sockerärtorna är inte heller färdiga, men de blommar nu så det är nog inte långt kvar.

I helgen var mamma här och vi plockade blåbär, det finns massor i år! Under några timmar fick jag 12 liter, och mamma som är kvickare än mig fick ihop hela 16 liter. Så nu är frysen full och sylt är kokad. Yum!